گوگل این هفته ابزاری را منتشر کرد که به کاربران اجازه می‌دهد فرق بین خبرهای واقعی و جعلی را متوجه شوند. این ابزار که در برخی از کشورها به مدت بیش از ۱ ماه آزمایش شده است، با اضافه کردن برچسب «بررسی حقیقت» اطلاعات بیشتری را در جستجوها ارائه می‌دهد. زمانی که این برچسب به جستجو اضافه می‌شود، در نتایج، نام نهادی که خبر را منتشر کرده، صحت آن را بررسی کرده و نتایج بررسی را نشان می‌دهد.

در برخی نتایج جستجو که نمایش داده می‌شود، ممکن است بیش از یک برچسب ارائه شده باشد چرا که خود گوگل عملیات بررسی حقیقت را انجام نمی‌دهد و این بررسی توسط ۱۱۵ سازمان متخصص در این زمینه انجام می‌شود. همچنین باید اشاره کنیم که تمامی نتایج از لحاظ حقیقت مورد بررسی قرار نخواهند گرفت. سازمان‌هایی که خبر را منتشر و بررسی می‌کنند باید مطابق با استانداردها و قوانین گوگل عمل کنند.

لینک خبرhttps://u.asis.io/149

نوشته شده در تاریخ دوشنبه 28 فروردین 1396    | توسط: No Name    |    |
نظرات()